Wednesday 2 November 2011

sakit dalam siapa yang tahu

mereka tidak mengerti..
mereka tidak memahami..
walau mereka mencuba untuk memahami..
mereka tidak tahu..
mereka hanya buat buat tahu..
meski ada insan yang cuba untuk mengetahui..
akan tetapi..
mereka tidak akan bisa memahami dan merasa..
merasa betapa perit..
betapa sakit..
betapa terluka nya hati ini..
mungkin mereka pernah berada di dalam situasi yang sama..
tetapi,kesakitan nya tetap berbeza..
hanya hati dan jiwa ini bisa mengerti..
hanya ALLAH yang bisa merasa kan keperitan ini..
sakit dalam..siapa yang tahu..
ada yang berkata,"jangan jadi hypokrit,berpura ketawa walau pun dalaman nya sakit"
aku ter fikir,,
mungkin benar kata mereka..
tiada guna menjadi hypokrit..
tapi..
aku tidak mahu mengheret mereka ke dalam kancah kesakitan ini..
aku tidak mahu mereka turut merasa kesakitan ini..
aku tidak mahu mereka bersimpati kepada aku..
biar lah diri ini menanggung segala kesakitan akibat dosa silam ini..
aku percaya pada karma..
dan sekarang..
                                                          .karma itu datang menghantui aku                                                                                                                                                                                          

No comments:

Post a Comment